luni, 15 septembrie 2008

Cu maimuta la deschiderea anului scolar

Astazi am vrut sa ajung si eu la deschiderea noului an scolar, la liceul unde am invatat. Mai ales ca a devenit Colegiul National "Mihai Eminescu". Si m-am trezit pe la 7,00, mi-am facut o cafea, am luat vreo trei inghitituri fierbinti pe care le-am simtit pana in matze, dupa care m-a cuprins brusc asa o greata, ca abia ma miscam prin casa. Si nu era o greata de la cafea ori de la faptul ca am dormit prost. Era greata pe care ti-o da o anume situatie si care te obliga sa lipsesti de la un eveniment care putea fi emotionant.
O gramada de stiri anuntau faptul ca aproape toti politicienii vor fi prezenti pe la vreo scoala sa-i vada elevii si mai ales parintii acestora. Ca doar vin alegerile. Politicienii la deschiderea anului scolar seamana cu maimuta de pe plaja care pentru ca nu poate inota sau nu se poate bronza are un singur scop: sa se fotografieze lumea cu ea. Stiti cum se zice: "Ultima filmare cu maimuta de la mare!"
Cam acelasi lucru se intampla si cu politicienii nostri: isi anunta sosirea la vreo scoala, directorii trebuie sa se conformeze, ca doar conteaza in ce partid esti daca vrei sa ai fonduri pentru scoala, se mobilizeaza poporul, se pregatesc discursuri, se aduc copii bucalati in primele randuri si gata, festivitatea e in toi. E singurul moment in care politicienii pot fi vazuti la scoala. In rest nu-i intereseaza prea mult. Educatia nu-i un domeniul din care sa iasa bani, spaga, pesches, bacsis sau cum vreti sa-i mai spuneti. Decat daca vine vorba de renovari sau reconstructii de sedii. De aici ies bani tot inainte. Mai ales ca, de obicei, se lucreaza repede si prost.
Ca sa ma intorc la subiect, astazi, politicienii romani au mers la scoala, au vorbit poporului, s-au lasat pozati cu elevii, au scos panglici pe nas si promisiuni de doi lei sa-i vada multimea in toata prostia si goliciunea lor. Astia chiar cred ca ne prostesc de la obraz.
In rest, din motive de greata, am renuntat sa mai merg la deschiderea anului scolar si sa-i dau posibilitatea vreunui politician sa se pozeze alaturi de mine. Mai ales ca se anutase unul care cu siguranta ca nu venea cu mana goala: mai lua vreo doi cu el.

Niciun comentariu: